Dlaczego potrzebujesz urządzeń AutoID
i jak je wdrożyć prawidłowo?

Technologia AutoID pozwala firmom logistycznym, produkcyjnym i retail pracować sprawniej, szybciej i dokładniej. I nie mówimy tu o niewielkich ulepszeniach. Mówimy o przełomowych zmianach, które wpływają na każdy aspekt działalności. Sprawdź, dlaczego warto wdrożyć urządzenia AutoID i jak to zrobić, żeby uniknąć błędów po stronie technicznej i ekonomicznej.

Skanowanie towarów jest nawet 20 razy szybsze niż korzystanie z tradycyjnych metod w postaci ręcznego wprowadzania danych. Właśnie dlatego wdrożenie urządzeń AutoID nie jest już tylko kwestią wygody, ale czystej matematyki. Szybsze operacje oznaczają więcej czasu na inne zadania, co przekłada się na wyższą efektywność biznesu.

Co to jest technologia AutoID?

AutoID (z ang. automated identification) to technologia, która umożliwia automatyczną identyfikację przedmiotów i zbieranie danych za pomocą szerokiej gamy technik, takich jak kody kreskowe, karty magnetyczne, inteligentne karty (smart cards), RFID (Radio Frequency Identification), biometria (skanowanie odcisków palców, skanowanie twarzy) i inne.

Dlaczego potrzebujesz urządzenia AutoID?

Poniżej znajdziesz najważniejsze powody, dla których warto wdrożyć urządzenia AutoID w swojej firmie.

Szybkość

Technologia AutoID umożliwia szybsze i dokładniejsze identyfikowanie towarów, co sprawia, że firma pracuje szybciej i zarabia więcej. Procesy magazynowe i dystrybucyjne, które wcześniej zajmowały godziny, teraz mogą być wykonane w ciągu kilku minut.

Mniej błędów

Błędy podczas ręcznego wprowadzania danych są nieuniknione. Wykorzystanie m.in. skanowania kodów kreskowych w AutoID eliminuje ten problem, zapewniając dokładne i niezawodne identyfikowanie obiektów. Zmniejsza się dzięki temu ryzyko wystąpienia błędów i pomyłek.

Poprawa zarządzania zapasami

Dzięki możliwości szybkiego i dokładnego identyfikowania produktów możesz efektywniej zarządzać zapasami. To z kolei przyczynia się do zmniejszenia kosztów magazynowania towaru i minimalizacji strat wynikających z magazynowania przeterminowanych produktów.

Poprawa obsługi klienta

AutoID umożliwia śledzenie produktów w czasie rzeczywistym — dzięki temu możesz błyskawicznie informować klientów o statusie zamówień. Wszystko to przyczynia się do poprawy satysfakcji klientów i budowania z nimi trwałych relacji.

Mniejsze koszty

Technologia AutoID, pomimo że wymaga początkowej inwestycji, na dłuższą metę generuje oszczędności poprzez zwiększenie efektywności, zmniejszenie liczby błędów i poprawę zarządzania zapasami.

Trafne decyzje biznesowe

Dane zbierane za pomocą AutoID dostarczają cennych informacji, które mogą pomóc w strategicznym planowaniu i podejmowaniu decyzji biznesowych.

To prawda, że wdrożenie technologii AutoID może zrewolucjonizować Twój biznes. Ale prawdą jest też, że inwestycja ta wiąże się z pewnymi wyzwaniami. Na co zwrócić uwagę podczas wdrożenia tej technologii w firmie? Poniżej znajdziesz kilka kwestii, które warto przeanalizować przed wdrożeniem urządzeń AutoID.

Jeśli szukasz zaufanego partnera, który zintegruje urządzenia AutoID z obecnymi w Twojej firmie systemami — sprawdź naszą ofertę wdrożenia. 

towary na regałach zawierające kod kreskowy, który zczytane przez urządzenie AutoID umożliwia szybką identyfikacje
Fot. AutoID umożliwia szybką identyfikację przedmiotów.

Jak prawidłowo wdrożyć urządzenia AutoID w firmie?

Jeśli chcesz wdrożyć AutoID w swojej firmie, zacznij od zapoznania się z poniższymi wskazówkami.

1. Wybierz zaufanego dostawcę wdrażającego AutoID

Rozwiązania oparte o automatyczną identyfikację przedmiotów to inwestycja długoterminowa, stąd nie można bagatelizować kwestii serwisu urządzeń. Zwłaszcza, że nawet najlepsze urządzenia mogą zostać uszkodzone (np. przez niewłaściwe użytkowanie). Warto wybrać takiego dostawcę, co do którego masz pewność, że w razie problemu technicznego będzie w stanie błyskawicznie wesprzeć Twoją firmę. Czas reakcji dostawcy jest tutaj bardzo ważny, ponieważ awaria tego rodzaju urządzeń może mieć dotkliwe konsekwencje dla firmy. Podczas wyboru dostawcy zwróć uwagę na to, czy będziesz mieć zapewniony długoterminowy serwis urządzeń.

Zobacz, czym charakteryzuje się wdrożenie urządzeń Auto ID w firmie Weilandt. 

2. Zadbaj o integrację urządzeń z Twoimi systemami

Technologia AutoID to nie tylko urządzenia, takie jak komputery mobilne, czytniki czy skanery kodów, ale także oprogramowanie. AutoID musi współgrać z Twoimi istniejącymi systemami np. CRM-em. Najlepiej, jeśli Twój dostawca zapewni Ci nie tylko wdrożenie urządzeń AutoID, ale także udostępni nieodpłatnie urządzenia testowe.

3. Zapewnij szkolenia dla pracowników

Żeby w pełni wykorzystać potencjał AutoID, Twoi pracownicy muszą wiedzieć, jak poprawnie używać tego rodzaju urządzeń. Szkolenia powinny obejmować nie tylko techniczną stronę obsługi urządzeń, ale także to, jak nowa technologia wpływa na procesy logistyczne, magazynowe, dystrybucyjne i produkcyjne.

Właśnie w taki kompleksowy sposób podchodzimy do wdrożenia AutoID w Weilandt Elektronik — oferujemy zarówno długoterminowy serwis urządzeń, integrację z CRM jak i szkolenia dla pracowników. Poznaj naszą usługę wdrożenia i serwisu AutoID.

Poniżej możesz sprawdzić przebieg sprawnego wdrożenia urządzeń AutoID w dużej, międzynarodowej firmie logistycznej.

Case study: Jakie podjęliśmy kroki, żeby wdrożyć AutoID w międzynarodowej firmie logistycznej?

Zacznijmy od tego, że podstawą współpracy klienta końcowego z firmą logistyczną jest tzw. pozytywny User Experience. Firmy kurierskie szczególnie muszą dbać o całość wrażeń klientów, na które składają się szybkość działania, dostępność usługi, tempo realizacji zamówienia, szybka i prosta komunikacja, jak i precyzja oraz transparentność procesów logistycznych.

Właśnie dlatego jedna z międzynarodowych firm kurierskich, zdecydowała się na rozbudowę swojej sieci punktów obsługi i wdrożenie urządzeń AutoID. Priorytetem firmy było to, aby być bliżej klientów końcowych, zapewniając im lepszy poziom obsługi, szybsze procesy i większą dostępność swoich usług.
O pomoc we wdrożeniu urządzeń AutoID międzynarodowa firma logistyczna zgłosiła się do nas.

Przyjrzyjmy się bliżej pracy, jaką musieliśmy wykonać, aby pomóc tej firmie osiągnąć postawione cele.

Przygotowanie i konfiguracja kilku tysięcy urządzeń AutoID

Nasze zadanie było zakrojone na szeroką skalę. Pierwszy etap obejmował zarówno magazynowanie i segregację sprzętu, jak i naprawę oraz konfigurację, a następnie wprowadzenie kilku tysięcy komputerów mobilnych do systemu CRM. To nie wszystko. Byliśmy także odpowiedzialni za przegląd wszystkich urządzeń, zapakowanie i dostarczenie każdego zestawu AutoID do punktów końcowych rozmieszczonych w różnych częściach Polski. Każdy zestaw składał się z m.in. z komputera mobilnego, stacji ładującej, karty sim, szeregu instrukcji oraz protokołów. Dzięki temu, że posiadamy duże zasoby, pomimo dużej skali tego zadania, mogliśmy je przeprowadzić bardzo sprawnie.

Kontrolowanie stanów i wsparcie techniczne

Na wdrożeniu urządzeń nasze zadanie się nie skończyło. Kolejnym, równie ważnym etapem było kontrolowanie stanów magazynowych, stanu urządzeń i ich funkcjonalności oraz udzielenie wsparcia technicznego w przypadku awarii. Wdrożenie tak skomplikowanej technologii, nie jest pozbawione wyzwań i nie zawsze wszystko idzie zgodnie z planem. Jednak dzięki naszemu kilkunastoletniemu doświadczeniu za każdym razem byliśmy w stanie szybko rozwiązać pojawiające się problemy. Jako autoryzowany serwisant urządzeń AutoID, zapewniliśmy szybką naprawę, a dzięki temu niespodziewane awarie nie obniżały produktywności firmy.

Efekty wdrożenia AutoID w firmie logistycznej

Rezultaty? Skorzystanie z naszych usług wdrożenia urządzeń AutoID przyniosło firmie logistycznej wiele korzyści. Przede wszystkim proces wdrożenia został przystosowany do indywidualnych potrzeb firmy i poprowadzony w taki sposób, by w jak najmniejszym stopniu wpływał na codzienną pracę. Dzięki temu firma logistyczna mogła skierować swoją uwagę na inne aspekty prowadzenia biznesu, a dzięki naszym raportom, cały czas ma pełen wgląd w migrującą pulę urządzeń.

Wdrożenie wszystkich urządzeń odbyło się w stosunkowo krótkim czasie i pozwoliło klientowi na rozbudowę sieci punktów obsługi. Warto podkreślić, że niebagatelne znaczenie w sprawnym i szybkim wdrożeniu i serwisie kilku tysięcy urządzeń AutoID miało nasze kilkunastoletnie doświadczenie.

W rezultacie w firmie logistycznej zwiększyła się efektywność procesów, a do tego zwiększyła się dokładność, z jaką określana jest lokalizacja przesyłek
i dostępność usługi. Firma ta zyskała lepszą obsługę klienta i zwiększyła rozpoznawalność swojej marki — szczególnie na przedmieściach i terenach wiejskich, gdzie dostęp do tego rodzaju usług kurierskich jest ograniczony.

Autoid to system, który działa w oparciu o różne technologie m.in. kody kreskowe czy karty magnetyczne.

Podsumowanie

W produkcji, branży TSL i retail, gdzie precyzyjność określania lokalizacji produktów i szybkość mają kluczowe znaczenie, technologia AutoID przynosi liczne korzyści. Aby zachować konkurencyjność i skalować biznes niezależnie od koniunktury, firmy te powinny nieustannie optymalizować swoją pracę.
W tym właśnie pomagają urządzenia do automatycznej identyfikacji produktów.

Bez względu na to, czy zarządzasz dużą, czy małą firmą, korzystając z technologii AutoID usprawnisz zarządzanie procesami biznesowymi: przyspieszysz pracę i zwiększysz kontrolę nad kosztami. I właśnie teraz, kiedy decydujesz, komu powierzyć wdrożenie urządzeń, masz realny wpływ na poprawę funkcjonowania swojej firmy.

W Weilandt Elektronik od 15. lat zajmujemy się wdrażaniem urządzeń AutoID dla firm w Polsce i nieustannie podnosimy poprzeczkę w tej branży. 

Wypełnij formularz, jeśli szukasz zaufanego partnera, który sprawnie wdroży urządzenia AutoID w Twojej firmie.

 

Zamów konsultację z ekspertem

Skonsultuj wybór urządzeń najlepszych dla Twojej firmy i dowiedz się, jak może wyglądać wdrożenie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Podobne wpisy